Ερώτηση Ψαρεύεται η μπεκάτσα;

09/04/2009 17:43 #11 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;


Ας μη 'κολλάμε' σε λέξεις ή ορολογίες, οι οποίες κατά την γνώμη μου προέρχονται από μεταφράσεις άρθρων ξένων περιοδικών, όπου δεν υπάρχει ο πλούτος της ελληνικής γλώσσας, και η λέξη θήραμα είναι μια, τόσο στην στεριά όσο και στο νερό.


Η λέξη κυνηγός είναι Ελληνικότατη.
Σημαίνει αυτός που οδηγεί τον σκύλο.
Αν λοιπόν την χρησιμοποιήσουμε όχι με την γενική της έννοια αλλά με την πιστή της μετάφραση,δεν μπορούμε να πούμε κυνηγό τον ψαροντουφεκα,τον φαλαινοθήρα κτλ.

Φιλικά.

Νίκος.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/04/2009 17:51 #12 από Ιορδάνης Τσιόντσης
Απαντήθηκε από Ιορδάνης Τσιόντσης στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
Συμφωνώ Νίκο,

αλλά τότε δεν θά 'πρεπε να λέμε ούτε κυνηγό το ψάρι, ούτε κυνηγιάρικα τα ψάρια που επιτίθενται σε άλλα, κ.ο.κ.

Αν ήταν όπως λες να χρησιμοποιούσαμε τις ελληνικές λέξεις μόνο με την κυριολεκτική τους έννοια, τότε η γλώσσα μας θα ήταν πολύ 'φτωχή'.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/04/2009 18:12 #13 από Πέτρος Κρητικός (pikrit)
Απαντήθηκε από Πέτρος Κρητικός (pikrit) στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
Υπάρχει και η ελληνικότατη, αφού σας νοιάζει να είναι ελληνική, λέξη θηρευτής που δεν έχει σχέση με σκυλιά...

Ακόμη και μόνο κυριολεκτικά να χρησιμοποιούσαμε τις λέξεις η γλώσσα μας θα εξακολουθούσε να είναι πλουσιότερη από τις περισσότερες γλώσσες!Αυτή είναι και η ομορφιά της! :beach:

Take your time... don't live too fast, Troubles will come and they will pass.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/04/2009 21:24 #14 από Κώστας Γιαννάκενας (NucDoc)
Απαντήθηκε από Κώστας Γιαννάκενας (NucDoc) στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
Ωραίο το θέμα και ΣΩΣΤΗ η αρχική παρατήρηση για την κακή χρήση της Ελληνικής γλώσσας.

ΩΣΤΟΣΟ στο ερώτημα αν η μπεκάτσα ψαρεύεται θα πρέπει να απαντήσω ....

ΝΑΙ ! Η ΜΠΕΚΑΤΣΑ ΨΑΡΕΥΕΤΑΙ !

Ψαρεύεται γιατί η μπεκάτσα είναι (και) αλίευμα και συγκεκριμένα είναι το Macroramphosus scolopax του οποίου παραθέτω και φωτογραφία παρακάτω - σε κάποια μέρη λέγεται και μπεκατσόψαρο.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.fishbase.se/summary/SpeciesSummary.php?id=333&lang=Greek

Φιλικά,
NucDoc

Σωστό μόνο ψάρεμα για να βρουν και τα παιδιά μας...
Γνώση που δεν μοιράζεται είναι άχρηστη...
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/04/2009 00:37 #15 από Γιώργος Τσεντελιέρος ( Fisherman )
Απαντήθηκε από Γιώργος Τσεντελιέρος ( Fisherman ) στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
Γιατρέ αν και εκτός θέματος  :14:  :good: :ok: :hi1:

"Είναι πιο εύκολο να αγωνίζεσαι για τις αρχές σου παρά να ζεις σύμφωνα με αυτές."
"Aν ο Θεός ήταν φιλελεύθερος δεν θα έδινε δέκα εντολές. Θα έδινε δέκα προτάσεις προς συζήτηση."
"Δεν φοβάμαι αυτό που βλέπω αλλά εκείνο που μου κρύβουν"
www.psarema.gr - www.hostplus.gr

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/04/2009 09:31 #16 από Τάσος Σαββουλίδης (mimitos)
Απαντήθηκε από Τάσος Σαββουλίδης (mimitos) στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ.Αναφερομαι στην αποπειρα του κατα τα αλλα σεβαστου ιατρου επι των πυρηνων  να παραπλανησει τους αναγνωστες ,διοτι στην φωτο που επισυναπτει  το εικονιζομενο ψαρι αναφερεται ως snipe  που ως γνωστο  τοις πασι  ειναι το συμπαθες και ταχυτατο μπεκατσινι(εξ ου και sniper= ο ικανος για θηρα μπεκατσινιων)ενω η προσφιλης μπεκατσα αναφερεται βαρβαριστι ως scolopax rusticola ητοι σκολοπαξ ο αγροτης(ο αγροδιαιτος).Αυτα λοιπον  προς το παρον και προς αποκατασταση της αληθειας :dance3: :dance3: :crazy:
Υ.Υ. Και  σε καθε περιπτωση , οταν ο σκυλακος μου φερμαρει την μπεκατσα, εγω τι εντολη πρεπει να του δωσω,τζακ  κλεισε τα  λιγο τα φρενα και μαζευε σιγα μην ξαγκιστρωθει?Μπερδευτηκα.....

Λευτερια στα  ..Ζωντανα!!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/04/2009 14:24 #17 από epikurios1
Απαντήθηκε από epikurios1 στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
Μια δευτερολογια για τον φιλο που δεν καταλαβε τα γραφομενα και την προθεση μου.Εγω δεν μιλησα και ουτε εννοουσα την ετοιμολογικη και αποξεραμενη χρηση της γλωσσας.Εγω αναφαιρθηκα στη γλωσσα μνημειο.Στη Ελληνικη γλωσσα ως επιστημονικο και πολιτισμικο προιον και ως ακριβοθωρητο εργαλειο επικοινωνιας που ακριβιλογει.Απο αυτη την θεωρηση ειναι ασχημια και ασεβεια να κακοποιειται.Γνωριζε δε φιλε,πως ο δημοσιος λογος επιβαλεται να εχει και παιδευτικο χαρακτηρα.Γιατι λοιπον να προσπερναμε ελαφρα τη καρδια τα διαμαντια των αρθρογραφων απο τα οποια μπορει κανεις να παραθεσει κατεβατα απο δαυτα.Να σου θυμισω δυο ακομα.Ενας χαρακτηριζε τα ψαρια ατομα και ενας αλος μιλουσε για το ζευγαρωμα των σαργων.Αναρωτιαιμαι μηπως οι σαργοι εστρωναν και φωλια σαν τα καναρινια.Η χρηση της γλωσσας κατα πως εννοει καθεις τα γραφομενα του και υποβαθμιζει και παραποιει.Και εγω μπορω να σου πω οτι "Ο Παρθενωνας ειναι ενα κτιριο απο πετρα"!!!!!!!!! ΗΓΟΥΝ ΑΝΕΜΟΓΓΑΣΤΡΙ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/04/2009 14:45 #18 από Πέτρος Κρητικός (pikrit)
Απαντήθηκε από Πέτρος Κρητικός (pikrit) στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
Συμφωνώ με αυτά που γράφεις, αλλά το σχόλιο με τον Παρθενώνα, η αλήθεια είναι ότι δεν το κατάλαβα... :scratch_one-s_head:

Take your time... don't live too fast, Troubles will come and they will pass.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/04/2009 14:49 #19 από Σταμάτης Λουπάκης
Απαντήθηκε από Σταμάτης Λουπάκης στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
Φίλε epicourios1 :bye: (όνομα; :unknw:)
Συμφωνώ μαζί σου, όχι απόλυτα όμως... Έχουμε την πλουσιότερη γλώσσα του κόσμου και μόνοι μας την κατακρεουργούμε καθημερινά...Είναι ακριβώς αυτά τα λάθη της συνήθειας, που οδηγούν σε τέτοιες προτάσεις.
Ερώτηση:
α)τι βάρος έχεις;
β) πόσα κιλά ροπής βγάζει το όχημα σου(αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα);  :whistle3:

Καλύτερος ψαράς είναι αυτός που σέβεται περισσότερο τη θάλασσα

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/04/2009 16:41 #20 από Κώστας Γιαννάκενας (NucDoc)
Απαντήθηκε από Κώστας Γιαννάκενας (NucDoc) στο θέμα Απ: Ψαρεύεται η μπεκάτσα;
Δεν κατάλαβα αν ο φίλος epikurios1 αναφέρεται στο δικό μου ποστ για το μπεκατσόψαρο αλλά μάλλον παρερμηνεύτηκαν τα όσα έγραψα. Εκτός αν δεν κατάλαβα εγώ καλά το θέμα οπότε....  :blush: 

δεν διαφωνώ καθόλου με τον epikurios1 και ορθά θέτει το θέμα της σωστής χρήσης της γλώσσας. Επίσης δεν είχα ούτε έχω κανένα σκοπό να υπερασπίσω κανένα αρθρογράφο για τυχόν "μαργαριτάρια" του. Άλλωστε διαφωνώ έντονα με την όποια κακοποίηση της όποιας γλώσσας. Είναι θέμα αρχής αν και ενίοτε κάνω κι εγώ ο ίδιος λεκτικές γκάφες.

Μοναδικός σκοπός ήταν να επισημάνω την ύπαρξη ψαριού με το κοινό όνομα μπεκάτσα ή μπεκατσόψαρο. Έτσι ενημερωτικά (και συνεπώς εντός θέματος κι όχι off-topic Γιώργο)  :this:

Ο αετός τι είναι ? Πτηνό η ψάρι? Ο παπαγάλος?  Ο κούκος? Το βιολί τι είναι ? Μουσικό όργανο ή ψάρι?

Το σίγουρο είναι ότι κανένα απ' αυτά δεν είναι (ή δεν θα έπρεπε να είναι)... θήραμα  :yes3:

Απαίσιε μικρέ mimito: σωστός για το snipe αλλά η μπεκάτσα (το ψάρι) λέγεται snipe fish in English - το σκέτο snipe ήταν επειδή βαριόμουνα να το γράψω ολόκληρο όταν αποθήκευα την φωτογραφία  :give_heart:

Φιλικά,
NucDoc

Σωστό μόνο ψάρεμα για να βρουν και τα παιδιά μας...
Γνώση που δεν μοιράζεται είναι άχρηστη...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: Δημήτρηs ΚουζούπηsΠαπακωστας Δημητρης (tselikas)Γιαννης (STAY_ALIVE)Φώτης Σαρρηγεωργίου
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.247 δευτερόλεπτα

© 2004 - 2026 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection