Ερώτηση Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια

09/02/2006 14:22 #21 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια
Kώστα φοβερές οι σχηματικες αναλύσεις, πολύ κατατοπιστικές στις δυνάμεις που ασκούνται από το ψάρι στην πετονιά. Δεν έχω κάτι να προσθέσω, μόνο συμπεράσματα.

1. Κατ'αρχάς η Fπετ. δεν θα είναι ακριβώς ίση με cosω.Fψαρ. Θα ήταν έτσι αν η πετονιά ηταν δεμενη σε σταθερό σημείο. ¶ρα το μήκος, το υλικό και κατ'επέκταση η παραβολικότητα του καλαμιού θα μειώσουν την Fπετ., μέχρι ενός ελάχιστου σημείου. Δεν νομίζω ότι μπορεί να μελετηθεί εδώ αυτή η μεταβολή της Fπετ., παρά αν στηθεί μια ερευνητικη ομάδα του psarema.gr και μελετήσει καθε καλάμι ξεχωριστά.

2. Τα σχήματα σου δείχνουν καθαρά την επίδραση της γωνίας που σχηματιζει το ψαρι με την πετονιά. Οσο μεγαλύτερη είναι αυτή η γωνιά τοσο μικρότερη η δύναμη που ασκείται στην πετονιά (Fπετ.= cosω.Fψαρ). Εγώ βγάζω ενα ξεκάθαρο συμπέρασμα από αυτό. Όσο πιο μακρύ είναι το καλάμι μας, θα βοηθήσει να κρατάμε μεγάλη τη γωνιά ω, σε μια μέγιστη γωνια που θα σχηματιστεί όταν το καλάμι μας βρίσκεται σε 90 μοιρες με το επίπεδο της γης.
Φυσικά η γωνιά ω επηρεάζεται και από την απόσταση μας από το ψάρι, και καταλήγοντας φαίνεται ότι το μήκος του καλαμιου θα παιξει ρόλο όταν το ψαρι βρισκεται σε κοντινη απόσταση από εμάς.

Δεν βλέπω το λόγο να αναλύουμε πως καταπονείται η πετονια απο μονη της, αλλά πάντα συναρτησει του συστήματος πετονιας-καλαμι, έτσι ώστε να μπορουμε να βγαλουμε συμπεράσματα που θα μας φανουν χρήσιμα.

Ελπίζω να σας ξεκούρασα !!! :lol:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 14:33 #22 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια

mihemmm έγραψε: .....Επισης θεωρησα οτι το ενα ακρο ειναι σταθερο ,δεν υπαρχει καλαμι μηχανακι φρενα στο ερωτημα του ο costasandros λεει οτι την κραταμε στο χερι την μπετονια .Αν υπηρχαν τοτε ..... o θεος βοηθος!!!!Προσπαθησα να απλουστευσω το προβλημα.....


Ωραία η συζήτηση αυτή ρε παιδια, αλλα σας ξαναρωτάω. Πώς θα μας ωφελέσει η συζήτηση όταν θεωρούμε ότι η πετονιά ειναι στασιμη στην αλλη ακρη. θα ψαρεψει κανενας με την πετονια δεμενη σε μια πετρα στην παραλία? :roll:

Κατα τη γνωμη μου πρεπει να θεωρηθει το συστημα ως έχει στην πραγματικότητα ούτως ωστε να καταληξουμε κάπου, και σε κάτι χρήσιμο... :wink:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 15:06 #23 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια
Κατ' αρχας δεν ειναι ολα τα ψαρεματα με καλαμια.
Αλλα συντομα* θα σταθω στην περιπτωση καλαμιου.
Η Fπετ ειναι η δυναμη που θα ταξιδεψει απο
το ακρο της πετονιας σου μεχρι εσενα. Αυτη θα αντιληφθεις,
εσυ,το καλαμι σου,ο μηχανισμος σου,το φρενο σου κτλ κτλ
και θα βρει καποιες αντιδρασεις στην πορεια της που θα
προκαλεσουν τα μερη του συστηματος σου. Αυτη ειναι η εισοδος
στο συστημα σου. Το πως θα αντιδρασει το συστημα σου ειναι
αλλη ιστορια.


φιλικα
κωστας


* συντομα διοτι το τοπικ το εκανα για να πουν ολοι την αποψη
τους και οχι να μονολογω :)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 16:21 #24 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια
Για το τυπικό της υπόθεσης,
Φίλε mihemmm, δεν με βοήθησε το r-Δr και l+Δl και στο κύλινδρο V=πrrl.
Πάντως έχεις δίκιο, αν και δεν βρήκα ακόμα το βιβλίο που ανάφερες παραγογίζoντας μου βγήκε τελικά Δw/w=-0.5 Δl/l .
To σ όντως αδιάστατο έχει να κάνει με το υλικό και τη διάμετρό του, στη συγκεκριμένη περίπτωση...σ=r/w
Όσο αφορά τη τάση, ... εκτός απο την δύναμη τάση, συχνά έτσι αποκαλούμε και τη πίεση(δύναμη ανα μονάδα επιφάνειας) όπως πχ η τάση των ατμών.

Φιλικά Χριστόφορος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 16:30 #25 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια
Rapal η πιεση ειναι ουσιαστικα δυναμη ανα μοναδα επιφανειας , οπως και η ταση που χρισιμοποιησα και εγω στα λεγομενα μου.Τη χρισιμοποιησα γιατι στον εφελκυσμο ελαστικων μεσων χρισιμοποιηται ,για την περιγραφητους η ταση που ανεφερα και οχι η δυναμη απλως.

costasandros η αποψη μου ειναι οτι στο καλαμι θα νοιωσουμε λιγοετρη δυναμη απο αυτη που θα ασκησει το ψαρι αφου καποια απο αυτην θα απορροφηθει απο την παραμορφωση επιμυκυνση της μπετονιας.Αν βγαλουμε ενα ψαρι με νυμα θα δεις οτι θα νοιωσεις περισσοτερη δυναμη στο καλαμι απο οτι αν ειχαμε μπετονια.Αυτο αποψη μου οφειλεται στο οτι το νημα εχει πολυ μικροτερη (σχεδον μηδαμινη) απο την μπετονια.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 16:45 #26 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια
Φιλε rapal με το r-Δr εννοω την νεα διαμετρο τις μπετονιας η οποια θα ειναι μειωμενη κατα Δr λογο της επιμυκυνσης.Για τον ιδιο λογο το μηκος τις μπετονιας θα ειναι l+Δl οπου το l το αρχικο μηκος της μπετονιας και Δl η επιμυκυνση τις μπετονιας.Αν τα βαλουμε στο τυπο v=π(r-Δr)(r-Δr)\2 (l+Δl) θα βρουμε τον ιδιο ογκο με τον αρχικο δηλαδη οταν στη μπετονια δεν ασκειται καμια δυναμη.Συγνωμη που χρισιμοποιω 2 φορες την παρενθεση (r-Δr)αλλα ειναι υψομενη στο τετραγωνο το οποιο δε καταφερα να γραψω και ετσι εγραψα 2 φορες την παρενθεση.



φιλικα

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 16:49 #27 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια
Αγαπητέ Κώστα,

Έχω την εντύπωση οτι το θέμα της δύναμης που ασκεί το ψάρι θα πρέπει να εξεταστεί στην δυσμενέστερη περίπτωση (υπέρ ασφαλείας που λέμε) και αυτή είναι όταν η δύναμη που ασκεί το ψάρι έχει την διεύθυνση του άξονα της πετονιάς, μιάς και μας έρχεται στο σύστημα αυτούσια.

Παρατηρήσεις :

Αν υποθέσουμε πως στο αγκίστρι μας έχουμε ένα χταπόδι, η δύναμη που ασκείται στη πετονιά μας έχει ούτως ή άλλως αναγκαστικά σαν διεύθυνση τον άξονα της πετονιάς μιας και η μόνη δύναμη που ασκείται είναι το ίδιο βάρος του εν λόγω θηράματος (το οποίο δεν αντιστέκεται βέβαια, με συνέπεια να μην υπάρχουν πρόσθετες δυνάμεις).Ξεχνάμε βέβαια τον παράγοντα "αντίσταση νερού" μιας και ο όγκος του χταποδιού έχει μία σοβαρή αντίσταση στο νερό. (αρχίζει και μπλέκει σιγά σιγά το πράγμα)

Αν υποθέσουμε πως στο αγκίστρι μας είναι μια πανέμορφη τσιπούρα (εύχομαι αλανιάρα!) τότε κατά την χρονική πλειοψηφία της διάρκειας της μάχης η αντίσταση που προβάλει το θήραμα πάλι έχει τους άξονες άσκησης δύναμης και πετονιάς ταυτισμένους. Με την μόνη διαφορά (σε σχέση με το χταποδάκι) οτι δέχετε επιπλέον καταπονήσεις πέραν του ιδίου βάρους.


Μήπως κατά την διάρκεια της μάχης τελικά η δύναμη που ασκεί το ψάρι ταυτίζεται μοιραία με τον άξονα της πετονιάς?

Έχω την εντύπωση οτι το μοντέλο που συζητάμε θέλει σίγουρα κάποιες θεωρήσεις, κάποια δόγματα.

Κάποια δόγματα σε σχέση :
(1) Με τα φρένα (προρυθμισμένα ή τσίτα? τεράστιες διαφορές)
(2) Καρούλι ή καλάμι? (σταθερό σημείο το πρώτο, πρόβολος το δεύτερο του
οποίου η ελαστικότητα ή ο λυγισμός αν θέλεις παίζει τον σημαντικότερο
παράγοντα στην επιτυχία)
(3) Αντίσταση όγκου θηράματος στο νερό? (εξετάζεται ή όχι?, κάτι σαν
αεροδυμανικός συντελεστής μόνο που μάλλον πρέπει να ονομαστεί
υδροδυναμικός συντελεστής)


Ακόμη και η ταύτιση των αξόνων που περιγράφω πιο πάνω είναι ένα δόγμα για το όλο μοντέλο (ίσως και λανθασμένο).

Περιμένω ανυπόμονα, σχόλια και την θεώρηση όλων των παιδιών που ασχολούνται με το θέμα για το σύστημα καρούλι ή καλάμι.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 17:32 #28 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια
Φίλε mihemmm
γνωρίζω πολύ καλά τη σημασία του r-Δr....(και φυσικά δεν είναι η διάμετρος όπως αναφέρεις), απλά ανάφερα ότι στην απόδειξη της τελικής σχέσης δεν με βοήθησε (την οποία,τελική σχέση, θεωρώ αξιόλογη για πολλούς λόγους)
Επίσης κάνεις λάθος στο τύπο του όγκου.
Είναι επικίνδυνο να εξισώνουμε ή να μετονομάζουμε (αυθαίρετα)μεγέθη γιατί όταν πάρουμε μολύβι και χαρτί δεν θα βγάζουμε άκρη.
Τουλάχιστον ο Κώστας μου έδωσε την εντύπωση πως δεν μιλάμε μόνο θεωρητικά.

Υ.Γ Κώστα να με συνχωρείς για τη παρέμβαση αλλά είναι λογικό σε τόσο δύσκολα θέματα να υπάρχουν και διαφωνίες.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 18:09 #29 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια

COSTASANDROS έγραψε: Xαιρομαι που το τοπικ βρισκει ανταποκριση και θα ηταν
πολυ ευχαριστο να εχουμε τοποθετησεις και απο αλλα μελη.

Στο μεταξυ και για να παμε απο τα λογια στα σχεδια παραθετω
μια 3αδα σχεδιων οπου βλεπουμε καποια πραγματα.


Καλο ειναι (και το εννοω) να μην σχολιαζουμε γενικως και
αοριστως οτι ολα ειναι χαοτικα (για νεο το λεμε?....λετε να
μην το ξερουμε?) η οτι δεν ειναι εφικτη η προσεγγιση κτλ κτλ.
Ειναι πολυ προτιμοτερο να βαλουμε κατω το μυαλο μας και
την εμπειρια μας και να ψαξουμε την οποια αληθεια παρα να
γενικολογουμε. Οσοι μπορουν να βοηθουν σε αυτη την
κατευθυνση ειναι πολυ ευπροσδεκτοι. Οσοι δεν μπορουν
παρακαλω να μην γραφουν



Φιλτατε κωστα,νομιζω οτι θα μπορουσες να αναφερθεις ευθεως σε εμενα αντι να μιλας σε πρωτο πληθυντικο,αφου προφανως το ποστ μου ηταν αυτο που σε ενοχλησε...Εν πασει περιπτωσει,δε θα αντιπαρατεθω μαζι σου,και σου υποσχομαι να μην ξαναγραψω στο τοπικ σου αφου θεωρεις περιττη και αστοχη την παρεμβαση μου.Μπορεις να σβησεις αφου εχεις τη δυνατοτητα και το προηγουμενο.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/02/2006 18:27 #30 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Δυναμεις που ασκουνται σε μια πετονια

angler έγραψε:

COSTASANDROS έγραψε: Xαιρομαι που το τοπικ βρισκει ανταποκριση και θα ηταν
πολυ ευχαριστο να εχουμε τοποθετησεις και απο αλλα μελη.

Στο μεταξυ και για να παμε απο τα λογια στα σχεδια παραθετω
μια 3αδα σχεδιων οπου βλεπουμε καποια πραγματα.


Καλο ειναι (και το εννοω) να μην σχολιαζουμε γενικως και
αοριστως οτι ολα ειναι χαοτικα (για νεο το λεμε?....λετε να
μην το ξερουμε?) η οτι δεν ειναι εφικτη η προσεγγιση κτλ κτλ.
Ειναι πολυ προτιμοτερο να βαλουμε κατω το μυαλο μας και
την εμπειρια μας και να ψαξουμε την οποια αληθεια παρα να
γενικολογουμε. Οσοι μπορουν να βοηθουν σε αυτη την
κατευθυνση ειναι πολυ ευπροσδεκτοι. Οσοι δεν μπορουν
παρακαλω να μην γραφουν



Φιλτατε κωστα,νομιζω οτι θα μπορουσες να αναφερθεις ευθεως σε εμενα αντι να μιλας σε πρωτο πληθυντικο,αφου προφανως το ποστ μου ηταν αυτο που σε ενοχλησε...Εν πασει περιπτωσει,δε θα αντιπαρατεθω μαζι σου,και σου υποσχομαι να μην ξαναγραψω στο τοπικ σου αφου θεωρεις περιττη και αστοχη την παρεμβαση μου.Μπορεις να σβησεις αφου εχεις τη δυνατοτητα και το προηγουμενο.


Σοβαρα μιλας?..........μπα πλακα θα κανεις :D
Η παρατηρηση ηταν γενικη και σε καμμια περιπτωση δεν ειχε στοχο εσενα που ξερεις ποσο σε εκτιμω...........ασε τα κολπα :D ...κι ελα να σκεφτουμε τιποτα ωραιο............

(με το απικο τι εκανες?)

πολυ πολυ πολυ φιλικα

κωστας

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: Δημήτρηs ΚουζούπηsΠαπακωστας Δημητρης (tselikas)Γιαννης (STAY_ALIVE)Φώτης Σαρρηγεωργίου
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.185 δευτερόλεπτα

© 2004 - 2026 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection